Waarom korting geven niet de oplossing is voor te weinig verkopen – #40

“Ik heb de hele week 20% korting aangeboden en toch heeft niemand gekocht, wat doe ik fout?”

Deze vraag kwam vandaag langs in een gratis sessie die ik met een coach had. Ze was behoorlijk gefrustreerd en wilde graag weten wat ze een volgende keer anders kan doen.

Het antwoord op die vraag is helaas niet zo eenvoudig.. En dat dat dus niet zo eenvoudig was, was een enorme eye opener voor de persoon met wie ik sprak, dus ik wil dit ook met jullie delen vandaag!

Als een aanbieding niet loopt, dan kan dat aan een heel aantal dingen liggen namelijk! Hier zijn er een paar:

  • Je volgers zijn helemaal niet geïnteresseerd in wat jij doet of je aanbod. Ook niet voor een lagere prijs (je hebt de verkeerde volgers. Dit gebeurt vaak als je probeert te verkopen aan je vrienden en familie)
  • Je hebt niet genoeg volgers om er realistisch gezien klanten uit te halen (probleem met de grootte van je publiek)
  • De manier waarop jij vertelt over je aanbod resoneert niet met je volgers (probleem met je messaging / marketing, wat vaak weer een gevolg is van een onduidelijke soul client, je weet simpelweg niet tegen wie je praat en wat deze persoon nou eigenlijk aanspreekt)
  • Niemand ziet je posts (probleem met de grootte van je publiek cq het algoritme cq hoe jij het social media platform gebruikt).Jouw aanbod is niet interessant voor je volgers, ze vinden wat je doet wel interessant, maar niet wat je verkoopt (aanbod-probleem)
  • Je volgers weten niet wie je bent en wat je eigenlijk doet (content-probleem / expert status probleem)

Er zijn er vast nog meer, maar de punten hierboven zijn wel de meeste belangrijke. Als jouw aanbieding niet verkoopt, kan het dus aan al deze dingen liggen. Meestal ligt het NIET aan dat de korting niet groot genoeg is, maar zijn er een of meerdere van bovenstaande punten nog niet in orde, waardoor het niet loopt.

Gratis strategiesessie!

Ter ere van mijn 40e podcastaflevering geef ik een gratis sessie weg. In deze gratis sessie van 45 minuten help ik je om precies helder te krijgen wat de reden is waardoor het nog niet zo lukt bij jou met het verkopen. Je kunt deze sessie HIER boeken. Zie ik je gauw?

Hulp nodig?

In mijn coaching help ik je om al deze verschillende stukjes van de puzzel te vinden, zodat je de funderingen van je bedrijf hebt staan en ook zeker weet dat je aan de juiste mensen met de juiste boodschap het juiste product bent aan het verkopen op de juiste plek met de juiste content. Zodat mensen dus ook kopen als je een aanbieding hebt. En zodat je niet meer alleen maar heel hard werkt, zonder resultaten!

Ik heb weer ruimte voor nieuwe klanten, als je meer wil weten over of en hoe ik je kan helpen, lees dan hier verder.

———-


Meer leren van mij?



En als je klaar bent voor meer hulp, dan zijn hier 4 manieren hoe ik je kan helpen:

1) Luister naar de ‘Online Marketing Met Impact Podcast.’

Elke week zijn er nieuwe aflevering over online ondernemen, social media, content en zichtbaarheid. Je kunt hier luisteren.

2) Volg mij op Instagram

Kom langs, stel vragen, en leer van mijn content en video’s. Hier vind je mij elke dag

3) Boek jouw gratis impact-sessie

In deze gratis sessie van 45 minuten kijken wij samen naar waarom het nog niet stroomt in jouw bedrijf. Na de sessie heb jij duidelijkheid over waar je op kunt gaan focussen in de komende maanden om sneller meer resultaten te halen!

4) Werk samen met mij als je coach

We kunnen op verschillende manieren samenwerken, altijd met als doel jouw bedrijf sneller, makkelijker en fijner te laten groeien. Lees hier alles over hoe je met mij kan samenwerken als jouw business coach. Of koop hier de Masterclass “Creatief met ChatGPT”.





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Paulien Pierik Business Coach Eindhoven

Paulien Pierik

Hoi, ik ben Paulien Pierik, business coach voor coaches en online ondernemers.

Ik help klanten van over de hele wereld met hun zichtbaarheid en content, zodat ze sneller kunnen groeien, op een eerlijke en authentieke manier.

Ik focus mij hierbij steeds meer op het inzetten van AI voor content en zichtbaarheid.

Recente berichten