5 fases van bewustzijn van jouw ideale klant – #8

In deze podcastaflevering ga ik in op de 5 fases van bewustzijn van jouw ideale klant. Hiermee bedoel ik dat potentiële klanten zich op hele verschillende manieren bewust kunnen zijn van wat jij aan te bieden hebt.

  1. Onbewust: geen idee dat er iets aan de hand is
  2. Probleembewust: is zich bewust van dat hij een probleem heeft
  3. Oplossingsbewust: is zich bewust van dat hij een probleem heeft EN weet dat er een oplossingsriching is
  4. Productbewust: is zich bewust van dat hij een probleem heeft EN weet dat er een oplossingsrichting is EN heeft ook een idee welke oplossing hij precies wil gaan kopen (hint: bij voorkeur jouw oplossing)
  5. Superbewust: heeft gekocht en is fan van jou

Ik leg je ook uit WAAROM het zo superbelangrijk is om deze 5 fases goed te begrijpen en op welke 2 fases je je met name kunt richten in je marketing, als je zoveel mogelijk ideale klanten wil kunnen bereiken.

Als je het verschil tussen deze fases goed begrijpt, dan wordt het zoveel makkelijker om goede content te maken en je ideale klanten op het juiste niveau aan te spreken!

Mocht je hier vragen over hebben of een voorbeeld willen van jouw specifieke bedrijf, laat het me dan hieronder in de comments weten, ik help je graag verder!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Paulien Pierik Business Coach Eindhoven

Paulien Pierik

Business Coach voor Coaches & Online Ondernemers

Hoi, ik ben Paulien Pierik, Business Coach & Marketing Strateeg. Ik help ondernemers van over de hele wereld zichtbaar te worden, steengoede content te maken en meer te verkopen, zodat ze impact kunnen maken en hun droomleven kunnen leiden.

Recente berichten