Content ideeën, zo verzin je ze met gemak! – #33

Vind jij het soms lastig om content ideeën te verzinnen? Goed nieuws, in deze podcast aflevering geef ik je 6 hele simpele manieren om heel makkelijk aan goede ideeën te komen voor je content!

Als je structureel een gebrek hebt aan ideeen van je content, dan mist er trouwens waarschijnlijk iets in jouw strategie. Luister dan vooral ook deze podcast.

Content ideeën tip 1: klanten!

Gesprekken met klanten zijn een fantastische bron voor contentideeën. Wat vragen je klanten jou tijdens sessies? Waar zitten ze mee? Neem na elke sessie even de tijd om vragen en uitdagingen op te schrijven en zo heb je al heel snel een mooie lijst ideeën.

Je kunt ook kijken naar materialen die je maakt voor je klanten. Werkboeken / meditaties / checklists enzovoorts. Die beantwoorden meestal ook een vraag en daar kun je ook mooi content over maken. Je kunt ook content uit je betaalde aanbod weggeven.

Content ideeën tip 2: potentiële klanten

Potentiele klanten zijn ook een hele mooie bron van content. Zij laten je namelijk weten welke bezwaren ze nog hebben om met jou te gaan werken. Waar zitten zij mee? Wat vragen zij jou? Welke bezwaren hebben ze? En hoe kun je die wegnemen in je content?

Stel, al je klanten hebben vragen rondom hoeveel tijd jouw traject kost. Dan kun je heel mooi een post maken waarin je die vraag beantwoordt. Of een testimonial laten zien waarin een klant toelicht hoeveel (of weinig) tijd jouw traject kostte.

Neem na elk verkoopgesprek even de tijd om de vragen en bezwaren die je hebt gehoord op te schrijven op je content ideeënlijst. Ik zal zo nog meer vertellen trouwens over een handige manier waarop je al je content ideeën kunt bewaren, zodat je niet je hele huis vol post its hebt liggen of 123 verschillende boekjes bijhoudt…

Tip 3: interview mensen

Als je nog geen klanten of potentiële klanten hebt, omdat je pas net begint, dan kun je mensen interviewen. Mijn klanten doen altijd interviews met hun soul clients om beter te leren hoe ze hen het best kunnen helpen en die interviews leveren een ENORME bak aan prachtige content ideeën op. Je kunt mensen die je kent die in jouw doelgroep vallen gewoon vragen of je ze kort mag interviewen om betere content te kunnen maken. Je kunt dan vragen stellen zoals:

  • Waar lig je ’s nachts wakker van met betrekking tot ______ (het probleem dat jij wil gaan oplossen in je bedrijf)? Wat zijn je grootste zorgen en frustraties?
  • Wat zijn vragen die jij opzoekt op Google als we het hebben over ______ (het probleem dat jij wil gaan oplossen in je bedrijf?)
  • Wat vind jij het lastigste aan _____ (het probleem dat jij wil gaan oplossen in je bedrijf)
  • Welke informatie mis je nog? Waar kun je geen goede informatie over vinden?
  • Waar let je het meest op als je een coach/therapeut gaat zoeken voor ______ (het probleem dat jij wil gaan oplossen in je bedrijf?)? Wat vind je belangrijk in een goeie coach/therapeut?
  • Wat zijn podcasts die je al luistert over dit onderwerp of blogs die je al leest?

Tip 4: Facebookgroepen

Zit jij al in Facebookgroepen die over jouw onderwerp gaan? Zoniet, dan zou ik je dit onmiddellijk aanraden. Deze zijn namelijk een goudmijntje aan informatie! Je kunt in zo’n Facebookgroep eens een aantal weken aan posts doorscrollen en kijken wat mensen allemaal vragen over jouw onderwerp. Kies die onderwerpen eruit waar jij graag over wil vertellen.

Tip 5: Influencers

Influencers of concurrenten in jouw veld zijn ook een fantastische bron van content ideeën. Ik bedoel daarmee niet dat je kun content moet kopieren, zeker niet, maar wel dat je bij hen kunt kijken waar zij het over hebben en daar vervolgens je eigen draai aan kunt geven!

Tip 6: Je eigen reis

Jouw soul client is vaak een vroegere versie van jou. En daarom werkt het supergoed om jouw eigen reis te delen. Daardoor ziet jouw soul client dat je haar begrijpt en dat je weet waar je het over hebt. Wat speelt er deze week bij jou? Waar werk jij aan? Wat zijn jouw uitdagingen en hoe heb je die opgelost? Dat is een mooie ingang voor content ideeën!

Dat was het, 6 tips voor een oneindige lijst met content ideeën!

Handige systemen om je content ideeën in op te slaan

Om te voorkomen dat je werkplek verandert in een post it note festijn met allemaal ideeen, raad ik je deze tools aan:

Hoe nu verder?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Paulien Pierik Business Coach Eindhoven

Paulien Pierik

Hoi, ik ben Paulien Pierik, business coach voor coaches en online ondernemers.

Ik help klanten van over de hele wereld met hun zichtbaarheid en content, zodat ze sneller kunnen groeien, op een eerlijke en authentieke manier.

Ik focus mij hierbij steeds meer op het inzetten van AI voor content en zichtbaarheid.

Recente berichten