Facebook Bereik Vergroten - podcast aflevering 3
| | | |

#3 – Facebook Bereik Vergroten Op Mijn Pagina

In deze aflevering ga ik in op een veelgehoorde frustratie: Facebook bereik vergroten. Ik beantwoord de vraag die ik vaak krijg: hoe vergroot ik in he-mels-naam het bereik van mijn Facebook Pagina? Dus: hoe zorg ik ervoor dat mensen wat ik post op mijn Facebook bedrijfspagina ook echt te ZIEN krijgen?

In de podcast hoor je alle details, hieronder een korte samenvatting van de content van de podcast:

Facebook Bereik Vergroten – Mijn Antwoord

Mijn antwoord op deze vraag is: stop alsjeblieft met verwachten of hopen of bidden dat de posts die jij op je Facebook pagina zet veel bereik zullen krijgen.

Facebook heeft al jaren geleden het algoritme van Facebook Pagina’s teruggeschroefd, wat betekent dat maar een HEEL klein deel van jouw volgers je posts zullen zien. Je kunt wel van alles doen om dat bereik te verhogen, maar dan vecht je tegen het algoritme. Je kunt beter met het algoritme MEEwerken.

Als je op de pagina’s kijkt van Facebook-ondernemers met honderdduizenden volgers, dan zul je zien dat ook zij maar heel weinig interactie krijgen. Het Facebookalgoritme laat content van pagina’s gewoon maar aan heel weinig van de volgers van die pagina zien.

Maar heb ik dan een Facebook bedrijfspagina nodig?

Ja, je hebt hem wel nodig, met name als “etalage”, een plek waar mensen meer kunnen leren over wie je bent en wat je doet en om nu of in de toekomst te kunnen adverteren. Mensen nemen al gauw een kijkje op een Facebookpagina als ze meer willen leren over een bedrijf.

Adverteren kan daarnaast niet vanaf een profiel, alleen vanaf een bedrijfspagina. Dus als je dit ooit wil gaan doen, dan heb je een Facebookpagina nodig. Ik raad je aan om z.s.m. het zogenaamde Facebook pixel op je site te installeren. Dat is een stukje code dat van al je bezoekers registreert wat ze doen. Je kunt vervolgens in de toekomst tegen Facebook zeggen: laat mijn advertentie zien aan alle mensen die op deze of deze pagina zijn geweest. Of laat mijn advertentie zien aan iedereen die iets in zijn cart had gestopt. Of laat de advertentie zien aan mensen die lijken op mensen die ooit bij mij gekocht hebben. Echt briljant en hoe eerder je begint met die data te verzamelen, hoe betere advertenties je kunt gaan maken (straks).

Je hebt een Facebookpagina dus wel nodig, het is alleen belangrijk dat je stopt met hopen dat je je Facebookpagina’s bereik kan vergroten, want dat is onbegonnen werk!

Dus: wat moet ik dan doen voor meer organisch bereik?

Ik raad je aan als je vol voor organisch bereik wil gaan, om te focussen op Instagram, TikTok, LinkedIn of Clubhouse. Op die platforms kan goede content veel en veel meer mensen bereiken dan op Facebook.

Mijn antwoord is misschien niet wat je verwacht, maar ik weet zeker dat het je gaat helpen, als jij deze vraag ook had!

Vond je deze aflevering nuttig, dan zou ik het superleuk vinden als je een screenshot wil maken en die wil posten op je Instagram stories. Je kunt mij taggen (@paulienpierik_nl) en erbij zetten wat je uit deze aflevering hebt geleerd! Je kan deze aflevering ook delen met de knoppen op deze pagina!

Wil je meer leren over Facebook? Lees dan verder op mijn blog.

En heb je hulp nodig bij het zichtbaar worden en bij je social media strategie, dan kun je hier meer leren over hoe ik daar online ondernemers mee help!

Facebook Bereik Vergroten

Vergelijkbare berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.