Een mogelijk verbod op TikTok – wat jij daarvan kan leren als ondernemer – #61

Wat jij kan leren van het mogelijke verbod op TikTok.

Het gevaar van afhankelijkheid van één platform en hoe je je onderneming kunt diversifiëren

Het mogelijke verbod op TikTok

Het dreigende verbod op TikTok in de Verenigde Staten en de recente aankondiging dat Nederlandse rijksambtenaren het niet meer mogen gebruiken, roept vragen op over wat ondernemers hiervan kunnen leren. In deze podcast bespreken we hoe je als ondernemer minder afhankelijk kunt zijn van één platform voor je zichtbaarheid, groei en omzet.

Waarom afhankelijkheid van één platform riskant is

Veel ondernemers hebben hun hele bedrijf op TikTok gebouwd en zijn nu bang dat een verbod hun bedrijf zal laten instorten. Dit toont aan hoe afhankelijk zijn van één platform riskant kan zijn. Om veerkrachtiger te zijn, is het belangrijk om op meerdere kanalen aanwezig te zijn en je marketingstrategie te diversifiëren.

Drie stappen om minder afhankelijk te worden van één platform

  1. E-mailmarketing: Begin met het opbouwen van een e-maillijst. Dit is de enige manier om een groep volgers te hebben die niet zomaar kan worden weggenomen. Zorg ervoor dat je regelmatig e-mails stuurt naar je lijst en werk aan het laten groeien van je abonneebestand.
  2. Voeg een tweede social media platform toe: Zodra je e-mailmarketing onder de knie hebt, voeg je een tweede social media platform toe om je zichtbaarheid verder te vergroten. Het is belangrijk om in het begin niet meer dan twee social media platforms tegelijk te gebruiken, zodat je je kunt concentreren op het leren en optimaliseren van elk platform.
  3. Focus op zoekmachines: Na het beheersen van je tweede social media platform, richt je je aandacht op zoekmachines zoals Google, YouTube en Pinterest. Deze platforms helpen je om op lange termijn zichtbaar te blijven en bieden een mooie aanvulling op social media, die meer gericht zijn op korte termijn resultaten.

Conclusie: Bescherm je onderneming tegen onverwachte veranderingen

Het mogelijke verbod op TikTok herinnert ons eraan hoe belangrijk het is om als ondernemer minder afhankelijk te zijn van één platform. Door te investeren in e-mailmarketing, een tweede social media platform toe te voegen en je te richten op zoekmachines, kun je je onderneming diversifiëren en beschermen tegen onverwachte veranderingen in de online wereld.

Wil je strategisch advies over hoe jij je marketing kunt inrichten? Je kunt nu een gratis impactsessie met mij boeken.

Relevante links:


Meer leren van mij?



En als je klaar bent voor meer hulp, dan zijn hier 4 manieren hoe ik je kan helpen:

1) Luister naar de ‘Online Marketing Met Impact Podcast.’

Elke week zijn er nieuwe aflevering over online ondernemen, social media, content en zichtbaarheid. Je kunt hier luisteren.

2) Volg mij op Instagram

Kom langs, stel vragen, en leer van mijn content en video’s. Hier vind je mij elke dag

3) Boek jouw gratis impact-sessie

In deze gratis sessie van 45 minuten kijken wij samen naar waarom het nog niet stroomt in jouw bedrijf. Na de sessie heb jij duidelijkheid over waar je op kunt gaan focussen in de komende maanden om sneller meer resultaten te halen!

4) Werk samen met mij als je coach

We kunnen op verschillende manieren samenwerken, altijd met als doel jouw bedrijf sneller, makkelijker en fijner te laten groeien. Lees hier alles over hoe je met mij kan samenwerken als jouw business coach. Of koop hier de Masterclass “Creatief met ChatGPT”.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Paulien Pierik Business Coach Eindhoven

Paulien Pierik

Hoi, ik ben Paulien Pierik, business coach voor coaches en online ondernemers.

Ik help klanten van over de hele wereld met hun zichtbaarheid en content, zodat ze sneller kunnen groeien, op een eerlijke en authentieke manier.

Ik focus mij hierbij steeds meer op het inzetten van AI voor content en zichtbaarheid.

Recente berichten