Marketing kost teveel tijd
| | | | |

Marketing kost teveel tijd – 6 redenen waarom & hoe je dit kan verbeteren

In mijn 30 minuten marketing plan (gratis hier te downloaden) raad ik je aan om elke dag minstens 30 minuten aan de slag te gaan met zichtbaar worden, content creëren en verkopen. In mijn Facebookgroep kreeg ik de vraag: wat nou als ik na 30 minuten het gevoel heb dat ik nog niets gedaan heb? Wat kan ik doen om meer focus te krijgen en meer resultaat in minder tijd?

In deze blog post ga ik daar op in. Eerst bespreek ik de redenen waarom jouw marketing wellicht zoveel tijd kost, en daarna ga ik in op hoe je sneller en meer gefocust kan werken.

Waarom jouw marketing teveel tijd kost

  1. Als het voor jou lastig is om snel content te maken of bijvoorbeeld accounts te vinden om mee te interacteren of om hashtags te vinden op Instagram, dan is de kans GROOT, dat dat komt omdat jouw ideale klant onvoldoende duidelijk is. Als jij niet weet naar wie je op zoek bent en tegen wie je nou eigenlijk praat, dan is marketing gewoon heel lastig. Duidelijkheid krijgen over je ideale klant is absoluut prio 1 (ik help hierbij in mijn coaching trouwens).
  2. Een tweede reden, gerelateerd aan de ideale klant die onvoldoende duidelijk is, is dat het probleem dat jij oplost onvoldoende duidelijk is. Stel, jij hebt besloten om in Facebookgroepen vragen te gaan beantwoorden van potentiële klanten, maar je weet eigenlijk niet welk probleem je wil oplossen, dan weet je ook niet welke vragen je moet beantwoorden en dan kost het dus bakken met tijd om 1 vraag te vinden waarop je kunt gaan antwoorden!
  3. Je bent aan het zoeken op de verkeerde plek. Als je bijvoorbeeld op de verkeerde hashtags zoekt, of in de verkeerde Facebookgroepen zit, dan kun je eeuwig zoeken naar mensen om mee te praten, maar dan wordt het erg lastig.
  4. Je bent te perfectionistisch. Je wilt het PERFECTE antwoord geven op een vraag, je wil de PERFECTE DM sturen, of de PERFECTE email en daarom ben je superlang met alles bezig. Klinkt bekend, denk ik?
  5. Je bent iets aan het doen waar je niet achter staat. Als jij een methode volgt, die je moet volgen van bijv een coach, maar eigenlijk denk je “gatver, dit past niet bij mij”, dan gaat het je superveel tijd kosten om dingen te doen. Als jij dingen doet op een manier die goed voelt en aligned, dan gaat alles echt tien keer zo snel!
  6. Je boekt geen resultaten. Niets zo demotiverend als geen resultaten. En als je je gedemotiveerd voelt, dan word je traag.

Met alle problemen hierboven kan ik je helpen in mijn coaching. Je kan hier meer lezen over mijn aanbod, ik help je graag!!

Tips om sneller te worden in marketing

Dan zoals beloofd tips om sneller te worden:

  • Zet een wekkertje. Zeg tegen jezelf: ik neem 30 minuten om nieuwe mensen te volgen op Instagram en zet je wekkertje. Zo voorkom je dat je zonder dat je het doorhebt 2 uur verspilt aan scrollen.
  • Focus op 1 ding tegelijk. Vragen beantwoorden in Facebookgroepen? Prima, ga dat dan 30 minuten doen met volle focus en zet al je andere programma’s en tabs uit.
  • Probeer niet perfect te zijn en neem snel besluiten. Gewoon sturen die DM, gewoon posten dat antwoord. Dit is een spier die je kan trainen!!!
  • Test verschillende methodes en plekken om actief te zijn. Als iets niet werkt, besluit dan dat het niet werkt. Als jij 10 keer in een groep hebt gekeken en er was geen enkele relevante post om te beantwoorden, dan is de kans dat die post er op dag 11 wel is vrij klein. Ga dan een andere groep zoeken ipv te blijven hangen.

Ik hoop dat dit heeft geholpen! Ben heel benieuwd welke van de 6 redenen hierboven het meest voor jou geldt, laat het me weten in de comments!

Hier zijn een paar volgende stappen die je kan nemen:

  • Word lid van mijn Facebookgroep het Content Café, waar je al je vragen kan stellen over content, social media en online zichtbaarheid
  • Lees meer over online marketing op mijn blog.
  • Lees meer over hoe ik je kan helpen.
  • Vond je deze post nuttig? Deel hem met de knoppen op deze pagina!

Similar Posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *