#16 – Trek jij niet-ideale klanten aan? Hier zijn 3 tips om dit te veranderen!

Merk je dat je steeds een bepaald soort klanten aantrekt? En zijn dat nou niet echt de klanten met wie je het liefst wil werken? In deze podcast geef ik je drie manieren om te zorgen dat je de JUISTE klanten gaat aantrekken. Twee zijn een beetje woo, benaderd vanuit energie en de Law of Attraction. En de laatste is strategisch.

Je kunt ze hieronder beluisteren in de podcast en ik leg ze onder dit podcastgebeuren ook nog uit hier op de blog.

Laten we beginnen met de “woo” manieren:

Manier 1: Kijk waar jij dezelfde dingen doet die je NIET prettig vindt in klanten en zorg dat je dit verandert

De belangrijkste “wet” in de Law of Attraction (de wet van de aantrekking) is: Like attracts like. Jij trekt mensen aan met dezelfde energie als jij, met dezelfde vibratie.

De eerste tip die ik wil delen is: bekijk waar jij wellicht hetzelfde doet als jouw klanten. Like attracts like, dus waar leef of werk jij met dezelfde energie die jouw klanten ook meebrengen? Bijvoorbeeld, stel je trekt klanten aan die in de slachtoffer-rol zitten… Als je uitgaat van like attracts like, dan betekent dat dat jij wellicht ERGENS ook in de slachtoffer-rol zit. Dat hoeft helemaal niet in je bedrijf te zijn en dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je je ook echt zo gedraagt als die klant waar je liever niet meer mee wil werken, maar ergens heb jij waarschijnlijk die energie ook. Dus denk eens goed na: waar in mijn leven of bedrijf heb ik die energie die ik bij mijn klanten niet wil zien? Waar laat ik hetzelfde gedrag zien.

Als jij klanten aantrekt die maar steeds besluiten uitstellen, bedenk dan eens: waar in mijn leven of bedrijf blijf ik maar dingen uitstellen? En stop dan met dat uitstellen!

Als jij klanten aantrekt die moeilijk doen over betalen of investeren, bekijk dan: waar doe ik hetzelfde? Waar wil ik eigenlijk wel investeren, maar doe ik het steeds niet. En let op, dit hoeft dus niet over enorme bedragen te gaan, dit kan ook iets heel simpels zijn, het gaat erom dat je met die energie rondloopt.

En ja, het is irritant om in die spiegel te kijken! Maar als jij dat gedrag weet te veranderen, dan verandert ook jouw energie en ga jij dus andere klanten aantrekken! Vaag? Probeer het maar eens, ik heb gemerkt dat het supergoed werkt.

Manier 2: wees selectief met het kiezen van je klanten en maak ruimte voor jouw ideale klant in je agenda en hoofd

Vaak, zeker als we nog niet genoeg klanten hebben, is het verleidelijk om toch ja te zeggen tegen klanten met wie je eigenlijk niet wil werken. Maar als je dat doet, krijg je vanzelf meer van hun energie in je leven en is de kans groot dat je daardoor juist NOG meer vergelijkbare klanten aantrekt. Ook bijvoorbeeld omdat de testimonials van deze klanten weer een bepaalde energie uitstralen die weer bepaalde klanten aantrekt.

Durf dus NEE te zeggen tegen klanten die geen ideale klanten zijn. Energie wil graag vloeien en daar heeft het ruimte voor nodig. Als jij ruimte maakt door nee te zeggen tegen niet-ideale klanten, dan maak je daarmee, energetisch gezien ruimte voor wèl ideale klanten. Dat is natuurlijk superspannend om te doen, maar als je deze cyclus weet te doorbreken en de eerste ideale klanten komen binnen, dan start je daarmee een cyclus van andere energie. Jij krijgt zelf betere energie, jouw ideale klanten krijgen andere resultaten, geven je betere testimonials en daarmee gaat alles veel meer stromen!

Manier 3: Weet wie jouw soul client is en durf radicaal voor haar te kiezen

Hierboven hebben we 2 manieren besproken om meer van de juiste klanten aan te trekken door middel van je energie. Daarbij gingen we ervanuit dat je dus wel WEET wie je dan aan wil trekken. En zo komen we bij de derde manier om meer ideale klanten aan te trekken: weten wie die ideale klant dan is en radicaal voor haar kiezen. Als jij heeeel goed weet met wie je wil werken, wat voor persoonlijkheid dat is, wat haar bezighoudt en waar ze mee zit, dan kun je ook echt tegen die soul client gaan praten. Je kiest er dan dus echt voor om tegen HAAR te praten en tegen niemand anders En daarmee ga je vanzelf de niet ideale klanten “afschrikken” en de soul clients aantrekken. Dat vereist van jou twee dingen: dat je op zoek gaat naar die soul client en waar je haar mee wil helpen EN dat je durft voor die soul client te kiezen. En dat is niet makkelijk, je ego zal allerlei tegenwerpingen geven waarom dit niet zou kunnen / mogen. Het goeie nieuws is dat ik een programma heb dat helemaal hierover gaat, de Niche van je Leven. Je kunt hierover meer vinden op coaching.paulienpierik.nl/niche-van-je-leven. In dit programma gaan we samen op zoek naar wat jij het allerliefst wil doen in je bedrijf en wie die soul client is met wie jij het allerliefst wil werken. We maken ook samen een aanbod voor die soul client en een merk dat naadloos aansluit bij jouw persoonlijkheid.

Dat was het, drie manieren om meer ideale klanten aan te trekken (en minder niet-ideale):

  1. Bekijk waar jij, hoe klein ook, in jouw leven of bedrijf wellicht dezelfde energie hebt als de niet-ideale klanten die je aantrekt. Verander dit en jouw energie zal ook veranderen, waardoor je een ander soort klanten gaat aantrekken.
  2. Maak ruimte voor ideale klanten (energetisch en letterlijk) door NEE te zeggen tegen niet ideale-klanten.
  3. Weet heel goed met wie je het ALLERLIEFST wil werken en durf radicaal voor haar te gaan.

Vragen? Opmerkingen? Ervaringen hiermee? Supertof als je ze deelt in de comments. Ik vind het ook supergaaf als je deze podcast wil delen op Instagram. Tag mij dan even (@paulienpierik_nl).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente berichten